Bonzai ve Zararları Nedir? yangın kapısı eskişehir vinç renkli saç boyası sinema

İki Bayram Arası Düğün Olur Mu?

ibrahim fırat | Çarşamba, Ağustos 19, 2015 | 10 yorum

İki Bayram Arasında Nikah Yapılır mı?

Birçok kez duyduğunuz sözlerden biridir. "İki bayram arası nikah olmaz" diye halk arasında söylerler.  Bu söz ülkemizin hemen hemen her yerine yayılmış aslı olmayan batıl bir düşüncedir. 

Yılın herhangi bir gününde, saatinde, gecesinde ve ortasında nikah yapılabilir. Yani herhangi bir engel yoktur nikaha.  Nikahın  yapılmaması için belli zaman veya özel gün dinimizde yoktur. Ancak halk arasında iki bayram arası nikah yapmak uğursuzluk getirir düşüncesiyle her kim çıkardıysa bu sözü öyle gelmiş böyle gider olmuş ve genel olarak da bundan dolayı insanlar  evliliklerini iki bayram arasına bırakmadıklarını düşünerek Ramazan bayramında değil Kurban bayramından sonraki günlere tarih alarak düğün ve nikahlarını yapmaktadırlar. 


İki Bayram Arası Düğün Olur Mu?


Eğer denildiği gibi olsaydı zaten kimse evlenemez herkes bekar kalırdı. İki bayram arası olmayan sene  yok. Ramazan'dan sonra Kurban bayramı bu ikisinin arası iki bayram arası. Kurban bayramı bitiminden sonraki diğer Ramazan bayramına kadar ki günlerde iki bayram arası olduğundan "iki bayram arası nikah olmaz" sözü boş ve saçma bir söz olduğunu net şekilde anlayabiliriz.

Senede 2 bayram olduğu gibi ayrıca Müslümanların haftalık bayramı olan Cuma günününde, eğer Cuma namazını kaçıracak kadar meşguliyet olursa o aralıkta nikah kıymak doğru olmaz. Çünkü en önemli gündeki farz-ı ayn (Allahü Teâlâ'nın kesin olarak yapılmasını ve yerine getirilmesini istediği, yapılması kat'i delillerle sabit olan emir ve emirlerdir). olan Cuma namazını kılmamaya sebebiyet verdiğindendir. 

Cuma gününe gelen düğün ve nikah gibi işlemleri o zaman diliminden önce veya sonraya bırakmak en doğru yaklaşım olur. Bu şekilde bize emredilen ibadetten mahrum kalıp şer işlememiş oluruz. 

Genel olarak zaten bu günlerde ve saatlerde nikah gibi işlemler pek yapılmamaktadır. Bundan dolayı herhangi bir sıkıntı olmayacaktır.  İki bayram arası nikah yapılmaması sözü cahiliye devrinden bu zamana kadar bizlere kadar ulaşmıştır. Fakat Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Efendimiz bu adeti geçersiz kılmıştır. 

"Resul-i Ekrem Efendimiz (s.a.v.) Hz. Âişe validemizle Şevval ayında nişanlanmış, üç sene sonra da yine Şevval ayında evlenmiştir. Böylece iki bayram arası olan Şevval ayında düğün yapmak ve nikâh kıymak sünnet olmuştur."(Müslim, Nikâh: 73)


Bir önceki yazımızda "Günahlardan Kurtarıp Tertemiz Yapan Dua" isimli konumuzu okuyabilirsiniz



İçeriği Sosyal Ağlarda Paylaşmak için Alttaki Butonları Kullanabilirsiniz


Kategori:

Yazar Hakkında:
!BR@H!M F!R@T Blogumuzda paylaşılan her şey tanıtım amaçlıdır. Telif ihlali olan paylaşımları iletişim kutusundan veya ibo.firat@gmail.com adresinden bize ulaştırabilirsiniz.

10 yorum:

  1. gerçekleştiği takdirde uğursuzluk olduğu düşünülen saçma bir inanıştır.

    YanıtlaSil
  2. yazılanlar benim o şekilde öğrendiğim konulaar islamda batıl inanış hurafe yoktur kesin bir şekilde reddeder .
    best54

    YanıtlaSil
  3. Bence olur. Yani öyle bir kısıtlamaya gerek yok.

    YanıtlaSil
  4. Bende her zaman söylüyorm olur diye ama dinleyen kim

    YanıtlaSil
  5. Neden evlenilemesin ki zaten. büyükler bu sözü kullanmayı alışkanlık haline getirmişler de ben niyetsiz işlerde görüyorum bu sözü daha çok

    YanıtlaSil
  6. Heralde zamanında bu şekilde yapan birinin işleri ters gitti ve böyle bir söylenti çıkardı:) ama böyle bişey yok tabi...

    YanıtlaSil
  7. Zaten tüm yıl iki bayram arası oluyor bence olur düğün zaten uzmanlardan böle açıkladı
    Ali

    YanıtlaSil
  8. Aslında iki bayram arasında düğün yapmamak doğrudur. Şöyle açıklamak gerekirse, bayramlar masrafların yoğun olduğu dönemlerdir, Ramazan bayramında yapılan masraftan sonra bir kaç ay sonra gelecek kurban bayramında masraflar daha ağırdır. Bu iki bayramın arasına bir masraf daha eklemek uğursuzluk değildir ama kısmetsizliktir :) Yani takılar az olur, gelenler gönülsüz olur vs... Siz batıl olarak değilde mantık olarak bakın çok mecbur değilseniz yine de iki bayram arasında yapmayın düğünlerinizi. Derim! :)

    YanıtlaSil
  9. olur tabi nikahlanıyorsun hayırlı bir iş yapıyorsun sonucta ben hıc ınanmamıstım bu lafa zaten

    YanıtlaSil
  10. iki bayramdan kasıt bayramla cuma arasındaki günlerde nikah yapılmamasıdır

    YanıtlaSil

Lütfen konuyla alakasız yorumlardan kaçının. Sadece link almak amaçlı ( spam ) yorumlar yazmayınız. ( anında silinir ). Argo, küfür, siyasi vb. içerik barındıran yorumlar yazmayınız.

Not: Yorum yapabilmek için (yorumlama biçiminden) Anonim ( isimsiz olarak ) veya Adı/URL'yi ( Adı ( gerekli ) / URL ( kısmını boş bırakınız ), fonksiyonlarından seçim yaparak yorumlarınızı yazabilirsiniz.

Ancak Google + profili ile yapılan yorumları onaylamıyorum bilginize. Yorum yaparken Adı/URL kısmından yaparsanız sadece isim yazmanız yeterli. Site adresi, URL eklerseniz yorumunuz onaylanmaz.

if