Bonzai ve Zararları Nedir? yangın kapısı eskişehir vinç renkli saç boyası sinema

Vehhabilerin Gözüyle Yeni Hariciler!

ibrahim fırat | Çarşamba, Ocak 13, 2016 | 2 yorum

Hadiste belirtildiği gibi Haricilik sürekli olarak kalıp değişmekte ve güncellenmektedir. Bir mezhepten ziyade zaman kalıbına giren bir harekettir, heyula gibi asrın kabına ve kalıbına girebilmektedir. Muhammed bin Abdulvehhab bidat üzerine oturttuğu yeni bir akımı harekete geçirdiğinde bu harkete 'yeni Haricilik' adı verilmiştir.

Vehhabilerin Gözüyle Yeni Hariciler!


İhtisas ehli Kur'an ve Sünnet nuruyla yeni harekete teşhis koymuşlar, bunların yeni tarz ve akım Hariciler olduğuna parmak basmışlardır. Vehhabi kisvesinde eski akım hariciler yeni akım hariciler  teşhis etmekte zorlanmasalar da kendilerine  bu ismi veya sıfatı layık görmemekte, yakıştıramamaktadırlar. Vehhabilik veya günümüde IŞİD ismen olmasa bile sıfat olarak haricilik karakterini taşımaktadır. Burada Vehhabilik hareketiyle genel selefilik anlayışı arasında pratik hatta teorik anlamda bazı farklılıklar olduğunu kabul etmeliyiz. Her Vehhabi Selefi sayılmakla birlikte her Selefi Vehhabi değildir. Her Hanefinin Diyobendi  olması gibi. IŞİD'den önce de Cezayir'i kana bulayan, orada on yıl boyunca kanlı bir karnavala imza atan ve on kara ve karanlık yıl deyimine neden olan GIA da haricilerin çağdaş uzantılarından birisi yahut tarihteki onca harici haraketlerden birisidir.

Şiilik bidat alanını genişletirken haricilik ise bidat adına dinin anlanını daraltmış ve bidat algısı üzerinde Müminlere musallat olmuş ve ağız tatlarını bozmuştur.  

Dini anlamda dar görülülük ve dinin alanını daraltmaktır. İlgi alanını daraltmaktır. İlgi alanları daralmış ve Müslümanların ilgi alanlarını da daraltmaya kalkışmışlardır. Bu da Müslümanlar arasında çekişme  ortamı doğurmuş ve esenliklerini  ve ağız tatlarını bozmuştur.

Cezayir'de silahlı İslami Grup (GIA) olarak anılan sapkın grup, 1995 yılından itibaren inhiraf ve sapma eğilimi ve çizgisine  girmiş, bunun üzerine  Muhammed said, örgüt lideri Cemal Zeytuni'yi inhiraf ve taşkınlarından dolayı sorguya  çekmek isterken öldürülmüştür. IŞİD ve GIA'dan kopyalanmış ve aynı araz ve semptomları göstermiştir. Harici bir kisveye bürünmüştür.

Muhammed Said harici saldırı ve düşmanlığa ve dahili tuğyana karşı silahlı cihadı öngörmüştür.

Bununla birlikte talebelerine su tespiti yapmıştır: Bugün fıkhi anlamda büyük bir gelişme ve inkişaf yaşanmaktadır. Lakin bu ahlaktan kopuk olarak tek ayak üzerine dayanmaktadır. Haricilik veya genel olarak İslami hareketlerin en zayıf noktası ahlaki nokta olarak tezahür etmektedir. Bu da mesajını gölgelemekte, perdelemekte  ve Allah'ın inayetini  kesmekte ve geciktirmektedir.

Yazar: Mustafa Özcan



Yazının devamı için lalegül dergisi aralık ayının 54. sayfasında tüm detayları bulabilisiniz.

Kaynakça: Lalegül - Aylık İlim- Kültür ve Fikir Dergisi: yıl,3 sayı:34 Aralık 2015.S.54



İçeriği Sosyal Ağlarda Paylaşmak için Alttaki Butonları Kullanabilirsiniz


Kategori:

Yazar Hakkında:
!BR@H!M F!R@T Blogumuzda paylaşılan her şey tanıtım amaçlıdır. Telif ihlali olan paylaşımları iletişim kutusundan veya ibo.firat@gmail.com adresinden bize ulaştırabilirsiniz.

2 yorum:

  1. rivayetlerde benimsedikleri dogrulara tartismasiz bir bicimde iman ettiklerinden bahsediliyor.

    YanıtlaSil
  2. Bu tür dini bilgileri paylaşımlarınızı beğenerek okuyorum ve sürekli yeni birşeyler öğreniyoırum, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Lütfen konuyla alakasız yorumlardan kaçının. Sadece link almak amaçlı ( spam ) yorumlar yazmayınız. ( anında silinir ). Argo, küfür, siyasi vb. içerik barındıran yorumlar yazmayınız.

Not: Yorum yapabilmek için (yorumlama biçiminden) Anonim ( isimsiz olarak ) veya Adı/URL'yi ( Adı ( gerekli ) / URL ( kısmını boş bırakınız ), fonksiyonlarından seçim yaparak yorumlarınızı yazabilirsiniz.

Ancak Google + profili ile yapılan yorumları onaylamıyorum bilginize. Yorum yaparken Adı/URL kısmından yaparsanız sadece isim yazmanız yeterli. Site adresi, URL eklerseniz yorumunuz onaylanmaz.

if